Wednesday, 5 December 2012

Finally Luang Prabang

Finally, I am in Luang Prabang. Finalmente a Luang Prabang. 
Sleeping bus in Laos means that you actually get a bed to sleep on. In the bus.
Arriving around 6am, the town is awake, the air fresh and wet, all round very green. I waste no time in getting accomodation, I quickly shower and I am ready for the market, which at 7am is all bustling activities, colours and delicious smells. I doubt for few seconds whether to opt for pork meat or mini coconut  cakes as breakfast, so I get both. This is one of the prettiest markets I have seen in the region, set in small streets going slightly uphill between the river and the mountains. Wooden houses, temples, palms and the fog are all part of the surroundings' sights.☻☻☻
At the market
Al mio arrivo, alle 6 del mattino, la città é sveglia, l'aria fresca e che sa di pioggia, tutto verde intorno. Non perdo tempo a trovare un alloggio, faccio una doccia veloce e sono già pronta per il mercato, che alle 7 del mattino é già tutto un vai e vieni, pieno di voci, colori e odori deliziosi. Dubito un attimo se optare per bocconcini di carne di maiale o mini torte di cocco per la colazione, così prendo entrambe le cose. Mentre proseguo mi accorgo che questo é uno dei mercatini più suggestivi che ho visto nella regione, ambientato tra il fiume e la montagna, per delle stradine leggermente in salita. Ad ogni scorcio é un susseguirsi di case in legno, templi, palme e...la nebbia!

View from the hill
On top of Phu Si, a hill dotted with temples and caves, there's a splendid view over Luang Prabang. It is so peaceful all around, and even the monks lazily stare at the panorama. ☻☻☻ In cima a Pu Si, una collina piena di templi, Buddha e grotte, c'è una splendida vista sulla città. Tutto intorno regna la calma, persino i monaci si lasciano oziare davanti a quella vista.
Monks
I have plenty of time to go around hundreds of temples, but I can't help remaining speechless in front of the uniqueness of a sanctuary at Wat Xieng Thong. Its unusual pink colour and its glittering glass mosaics make it one of the most beautiful artistic creations I have ever seen. ☻☻☻ Ho un sacco di tempo per andare in giro per i tanti templi della città, ma quando arrivo a Wat Xieng Thong non posso fare a meno di restare a bocca aperta davanti al santuario del Buddha disteso. Quel rosa così inusuale e i suoi luccicosi mosaici di vetro lo rendono una delle creazioni artistiche più belle che abbia mai visto.
Sanctuary of Wat Xieng Thong

1 comment:

  1. Mooie impressie van Laos. Een bijzonder land zo te zien.

    ReplyDelete

Translate